• 25 Απριλίου 2024 08:44

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ

Η δική σας Ένωση Καταναλωτών με 45 χρόνια παρουσία και εμπειρία.

Τα κούφια προϊόντα & το Δενδροκτόνο ΤΡΑΜ ΤΡΑΙΝΟ

Ιαν 4, 2012 ,

ΤΑ ΚΟΥΦΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟΚΤΟΝΟ ΤΡΑΜ

ΔΕΛΗΝΤΑΔΑΚΗΣ ΜΠΑΜΠΗΣ Μέλος του ΔΣ του ΙΝΚΑ/ Γ.Ο.Κ.Ε.

Μέλος της Άμυνας κατά του Τραμ

ΙΝΚΑΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ 2/3/2008 με νέα στοιχεία

Υπάρχουν ορισμένα προϊόντα που δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Είναι τα Κούφια Προϊόντα. Την κενότητα αυτών των προϊόντων καλούνται να καλύψουν το μάρκετινγκ, το σπόνσορινγκ, η διαφήμιση, οι προσφορές, η «οικολογία» και η «ιδεολογία». Φτιάχνονται «Μ»ΚΟ υποστήριξης αυτών των προϊόντων, γράφονται περισπούδαστα άρθρα και αφιερώματα και εφευρίσκονται επιστημονικοφανείς όροι.

Ένα τέτοιο κούφιο προϊόν είναι και το δεντροκτόνο τραμ. Ένα απαρχαιωμένο μέσο που είχε κάποια χρησιμότητα τον προπερασμένο αιώνα! Η αποξήλωσή του  ξεκίνησε από τις αρχές του περασμένου αιώνα (περίπου από το 1920) και θα είχε ολοκληρωθεί το 1980, αν τα συμφέροντα γύρω από αυτό δεν είχαν επενδύσει (στη δεκαετία του 1990) σε μάρκετινγκ, σπόνσορινγκ, διαφήμιση, προσφορές, «οικολογία» και «ιδεολογία». Η Άμυνα κατά του Τραμ αγωνίζεται εναντίον συμφερόντων που απειλούν την ποιότητα ζωής, το πράσινο, την οικία και την εργασία των πολιτών. Αγωνίζεται επιπλέον να περισώσει την κοινή λογική και τα γεγονότα:

Σχεδόν ταυτόχρονα με τις πυρκαγιές του 2007 στα δάση, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Βούλας (ΔΤ 18/7/07), κόπηκαν 140 δέντρα για χάρη του τραμ. Τα συνολικά 10.000 δέντρα δεν κόπηκαν τυχαία. Το τραμ, ένα απαρχαιωμένο μέσο, δεν μπορεί να συνυπάρξει με τα δέντρα.

Ό,τι καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια (τελικά λιγνίτη) δεν είναι οικολογικό. Η ΔΕΗ παράγει το 50{ef80a5e8da4f04e07dd0eb85dda3bd056ae026ff5bdd57061b86bad39a844d91} περίπου των ρύπων του θερμοκηπίου! Επιπλέον το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας είναι φοβερό, για παράδειγμα: Στην Πτολεμαΐδα, από την επεξεργασία του λιγνίτη τα τελευταία 50 χρόνια, ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα παρουσιάζουν αύξηση με γεωμετρική πρόοδο ανά δεκαετία, με αποτέλεσμα η προερχόμενη θνησιμότητα να κυμαίνεται σήμερα περίπου στο 33{ef80a5e8da4f04e07dd0eb85dda3bd056ae026ff5bdd57061b86bad39a844d91}!(έρευνα ΣΚΑΙ 19/4/07) Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στον Άγιο Δημήτριο, στην Καρδιά, στο Αμύνταιο…

Δεν είναι οικολογικά το μετρό, το τρόλεϊ, το κλιματιστικό, ο αξονικός τομογράφος – είναι όμως απαραίτητα. Το σχεδόν άδειο και βραδυκίνητο τραμ καταναλώνει πολύτιμη ηλεκτρική ενέργεια, που χρειάζονται το μετρό, το τρόλεϊ, το κλιματιστικό, ο αξονικός τομογράφος και τόνους πολύτιμου νερού, για να συντηρηθεί το γκαζόν (όπου υπάρχει ) που δεν αντικαθιστά τα κομμένα δέντρα.

Είναι άκρως επικίνδυνο, για τους πεζούς τους ποδηλάτες, τους δικυκλιστές, τους οδηγούς αυτοκινήτων, τα παιδιά, τους γέροντες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες τους δικυκλιστές, γιατί δεν μπορεί να φρενάρει λόγω της τεράστιας και ανώφελης  μάζας του, και επειδή ο συντελεστής τριβής ολισθήσεως δύο μετάλλων είναι 0,1 έναντι 0,7 ελαστικών και οδοστρώματος. Δεν μπορεί να κάνει ελιγμό αφού είναι αδύνατον να βγει εκτός γραμμών. Όταν μέλη του ΙΝ.ΚΑ πήγαμε για συμπαράσταση στον Δήμαρχο του Ελληνικού, το περυσινό καλοκαίρι, δεκάδες υπάλληλοι του τραμ απομάκρυναν τους πεζούς από τις ράγες .

Δεν έχει αυτονομία κίνησης και οποιαδήποτε διακοπή του ηλεκτρισμού ακινητοποιεί το τραμ προκαλώντας εμπλοκές στην κυκλοφορία. Οι συγκρούσεις μεταξύ των τραμ θα άγγιζαν το γελοίο αν δεν ήταν άκρως επικίνδυνες.

Το τραμ όπου περνά δημιουργεί φοβερή ηχορύπανση, κραδασμούς, ακτινοβολίες, οπτική ρύπανση που μειώνουν τη λειτουργική και εμπορική αξία των οικιών. Το τραμ ρίχνει την εμπορική κίνηση (αντιδήμαρχος Γλυφάδας Παπαδόπουλος, Οικοδομώ 30/4/07) ανάλογα δε και την αξία των καταστημάτων.

«Το κακό ΙΧ», που το τραμ θα έδιωχνε, είναι το μόνο – μα το μόνο – που άφησε αλώβητο. Αντιθέτως, λόγω των κυκλοφοριακών εμπλοκών που δημιουργεί, αυξάνονται οι ρύποι. Όπως στην Νέα Σμύρνη που το θανατηφόρο όζον κτύπησε κόκκινο (Ελευθεροτυπία 17/5/07).

Το τραμ – λόγω απαξίωσής του από τους επιβάτες – κατέχει το ρεκόρ πολλαπλασιασμού των ελλειμμάτων του κατά 400{ef80a5e8da4f04e07dd0eb85dda3bd056ae026ff5bdd57061b86bad39a844d91} (!) περίπου. Συγκεκριμένα από 6.381.438,28 σε 30.853.458,39 (Ναυτεμπορική 22/5/06), όταν το αμέσως μικρότερο του Προαστιακού ήταν 40{ef80a5e8da4f04e07dd0eb85dda3bd056ae026ff5bdd57061b86bad39a844d91}. Τον επόμενο χρόνο προστέθηκε το τραμ στην Κάρτα Απεριορίστων Διαδρομών χωρίς διαφοροποίηση τιμής ! Έτσι μπορεί να επικαλείται κανείς ότι κίνηση επιβατών θέλει! Επιπλέον προκύπτει δε ανάγλυφα από τον ισολογισμό της ΤΡΑΜ Α.Ε. της 31.12.09 (βλ. ΦΕΚ 6107/25.6.10, τεύχος Α.Ε. και ΕΠΕ). Από τον ισολογισμό αυτό προκύπτουν τα εξής:

(α) Ότι κάθε χρόνο αυξάνονται οι ζημίες της ΤΡΑΜ Α.Ε.

(Το 2008 ήταν 26.670.798,54 το 2009 ήταν 37.051.705,08).

(β) Ότι η καθαρή θέση της εταιρείας γίνεται κάθε χρόνο πιο πολύ αρνητική.

(Το 2008 είχαν χαθεί από το αρχικό κεφάλαιο ΕΥΡΩ 122.070.319,93 ενώ το 2009 το ποσό αυτό είχε φθάσει τα 259.122.025,01 ΕΥΡΩ). Και όλα αυτά τη στιγμή που κόβουν την υποστήριξη από τους καρκινοπαθείς.

Κόβονται γραμμές των πραγματικών μέσων συγκοινωνίας λεωφορείων και των τρόλεϊ που χρησιμοποιούν οι επιβάτες για να υποχρεωθούν να χρησιμοποιήσουν το τραμ. Όπως  η γραμμή 110 (Φάληρο – Σύνταγμα) που την  προτιμούσαν οι επιβάτες έναντι του τραμ, γιατί ήταν πιο ευέλικτη και κατά πολύ γρηγορότερη από αυτό, καταργήθηκε. Και αυτό παρά τα παράπονα των επιβατών, το ομόφωνο ψήφισμα του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, τα υπομνήματα του ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, αλλά και την θέση που διατύπωσε με έγγραφο (1227/06) ο τότε Συνήγορος του Καταναλωτή.

Όσοι επικαλούνται «ευρωπαϊκές πόλεις», ας μας θυμίσουν, μια ευρωπαϊκή πόλη (εκτός Φαλήρου) που πέρασε τραμ με ΜΑΤ, και εμείς θα το ξανασκεφτούμε. Έγινε η Νέα Σμύρνη, το Φάληρο και ο Νέος Κόσμος «Ευρώπη» με το τραμ; Ο Πειραιάς μετά την αποξήλωση του τραμ, προ τριακονταετίας, έχασε την «ευρωπαϊκή» του ταυτότητα; Δεν γνωρίζουν αυτοί οι οικολόγοι ότι έχει αναπτυχτεί στην Ευρώπη κίνημα κατά του τραμ, όπως στο Ίλινγκ, Σέφιλντ(Αγγλία), Εδιμβούργο (Σκωτία), Φλωρεντία (Ιταλία), Κρόνινγκεν (Ολλανδία) και αλλού  για τους ίδιους λόγους -και με τα ίδια αιτήματα- που έχει αναπτυχθεί κίνημα στην Αττική, κατά αυτού του μέσου – [defence against the tram] (περισσότερα στη  http://tinyurl.com/7xnymfk )

Για αυτούς και άλλους λόγους η Άμυνα κατά του Τραμ ζητά:

·    ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ. Το πράσινο και τα πεζοδρόμια να αποκατασταθούν και ο χώρος που σήμερα κατέχει να αποδοθεί στα πραγματικά μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στους πεζούς και στο ποδήλατο.

·    Να διατεθούν οι εθνικοί και κοινοτικοί πόροι στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ και στο μετρό.

·    Να καταγραφούν λεπτομερειακά τα ατυχήματα.

·    Να ζητηθούν, με προσφυγές στη Δικαιοσύνη, κάθε είδους αποζημιώσεις όπως για την μείωση της εμπορικής αξίας των ακινήτων, τα απολεσθέντα κέρδη των επαγγελματιών κτλ.

·    Και τέλος να καταρριφθεί ο μύθος ότι το τραμ αποτελεί την «κορωνίδα της οικολογίας».

Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύσουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας και να βελτιώνουμε την εμπειρία των χρηστών. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με τους συνεργάτες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την διαφήμιση και την ανάλυση δεδομένων.

  View more
Cookies settings
Αποδοχή
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Ποιοί είμαστε

Η διεύθυνση της σελίδας είναι: https://inkakritis.gr/main.

Ποιά προσωπικά δεδομένα συλλέγουμε και γιατί

Σχόλια

Όταν οι επισκέπτες αφήνουν σχόλια στον ιστότοπο, συλλέγουμε τα δεδομένα που εμφανίζονται στη φόρμα σχολίων όπως επίσης τη διεύθυνση IP του επισκέπτη και τη συμβολοσειρά του χρήστη του προγράμματος περιήγησης ώστε να βοηθήσουμε στην ανίχνευση ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Μια ανωνυμοποιημένη συμβολοσειρά που δημιουργήθηκε από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας (επίσης αποκαλούμενη "hash") ενδέχεται να παρασχεθεί στην υπηρεσία Gravatar για να δει αν τη χρησιμοποιείτε. Η πολιτική απορρήτου της υπηρεσίας Gravatar διατίθεται εδώ: https://automattic.com/privacy/. Μετά την έγκριση του σχολίου σας, η εικόνα του προφίλ σας είναι ορατή στο κοινό μέσα στο πλαίσιο του σχολίου σας.

Πολυμέσα

Εάν μεταφορτώνετε εικόνες στον ιστότοπο, θα πρέπει να αποφύγετε τη μεταφόρτωση εικόνων με ενσωματωμένα δεδομένα τοποθεσίας (EXIF GPS). Οι επισκέπτες του ιστότοπου μπορούν να πραγματοποιήσουν λήψη και εξαγωγή οποιωνδήποτε δεδομένων τοποθεσίας από εικόνες στον ιστότοπο.

Φόρμες Επικοινωνίας

Cookies

Αν αφήσετε ένα σχόλιο στον ιστότοπό μας, μπορείτε να επιλέξετε να αποθηκεύσετε το όνομα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον ιστότοπό σας σε cookies. Αυτά είναι για την δική σας ευκολία, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας πάλι όταν αφήσετε ένα άλλο σχόλιο. Αυτά τα cookies θα διαρκέσουν για ένα έτος. Αν έχετε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε στον ιστότοπο, θα δημιουργήσουμε ένα προσωρινό cookie για να προσδιορίσουμε αν ο φυλλομετρητής σας δέχεται cookies. Το cookie δεν περιέχει προσωπικές πληροφορίες και θα διαγράφει μόλις κλείσετε τον φυλλομετρητή σας. Όταν συνδεθείτε, θα δημιουργήσουμε επίσης διάφορα cookies για να αποθηκεύσετε τις πληροφορίες σύνδεσης και τις επιλογές οθόνης. Τα cookie εισόδου διαρκούν για δύο ημέρες και τα cookie επιλογών οθόνης διαρκούν για ένα χρόνο. Αν επιλέξετε "Να με θυμάσαι", η σύνδεσή σας θα παραμείνει για δύο εβδομάδες. Αν αποσυνδεθείτε από το λογαριασμό σας, τα cookie σύνδεσης θα καταργηθούν. Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησης. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και υποδεικνύει απλώς το post ID του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

Ενσωματωμένο περιεχόμενο από άλλους ιστότοπους

Τα άρθρα σε αυτόν τον ιστότοπο ενδέχεται να περιλαμβάνουν ενσωματωμένο περιεχόμενο (π.χ. βίντεο, εικόνες, άρθρα κ.λπ.). Το ενσωματωμένο περιεχόμενο από άλλους ιστότοπους συμπεριφέρεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και αν ο επισκέπτης επισκέφθηκε τον άλλο ιστότοπο. Αυτοί οι ιστότοποι ενδέχεται να συλλέγουν δεδομένα για εσάς, χρησιμοποιούν cookies, ενσωματώνουν επιπλέον παρακολούθηση τρίτου μέρους και να παρακολουθούν την αλληλεπίδρασή σας με αυτό το περιλαμβανόμενο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης της αλληλεπίδρασής σας με το περιλαμβανόμενο περιεχόμενο, εάν έχετε λογαριασμό και έχετε συνδεθεί στον συγκεκριμένο ιστότοπο.

Αναλυτικά στοιχεία

Με ποιούς μοιραζόμαστε τα δεδομένα σας

Αν έχετε ζητήσει επαναπροσδιορισμό συνθηματικού, η διεύθυνση IP θα περιλαμβάνεται στο email επαναπροσδιορισμού.

Για πόσο καιρό διατηρούμε τα δεδομένα σας

Εάν αφήσετε ένα σχόλιο, το σχόλιο και τα μεταδεδομένα του διατηρούνται επ' αόριστον. Αυτό γίνεται ώστε να μπορούμε να αναγνωρίζουμε και να εγκρίνουμε αυτόματα τα σχόλια που ακολουθούν, αντί να τα κρατάμε σε ουρά συντονισμού. Για χρήστες που εγγράφονται στον ιστότοπο μας, αποθηκεύουμε επίσης τα προσωπικά δεδομένα που καταχωρούν στο προφίλ χρήστη τους. Όλοι οι χρήστες μπορούν να βλέπουν, να επεξεργάζονται ή να διαγράφουν τα προσωπικά δεδομένα τους ανά πάσα στιγμή (εκτός από το να μπορούν να αλλάξουν το όνομα χρήστη τους). Οι διαχειριστές του παρόντος ιστότοπου μπορεί επίσης να βλέπουν και να επεξεργάζονται αυτές τις πληροφορίες.

Ποια δικαιώματα έχετε στα δεδομένα σας

Εάν έχετε λογαριασμό σε αυτόν τον ιστότοπο ή έχετε αφήσει σχόλια, μπορείτε να ζητήσετε να λάβετε ένα εξαγόμενο αρχείο των προσωπικών δεδομένων που διατηρούμε για εσάς, συμπεριλαμβανομένων τυχόν δεδομένων που έχετε παράσχει σε εμάς. Μπορείτε επίσης να αιτηθείτε να διαγράψουμε τα προσωπικά δεδομένα που διατηρούμε για εσάς. Αυτό δεν περιλαμβάνει δεδομένα που είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε για διοικητικούς, νομικούς ή λόγους ασφαλείας.

Που θα σταλούν τα δεδομένα σας

Τα σχόλια επισκεπτών ενδέχεται να ελέγχονται μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος ανεπιθύμητης αλληλογραφίας.

Τα στοιχεία επικοινωνίας σας

Επιπλέον πληροφορίες

Πως προστατεύουμε τα στοιχεία σας

Τι διαδικασίες έχουμε υιοθετήσει για την παραβίαση δεδομένων

Από ποιους τρίτους λαμβάνουμε δεδομένα

Σε τι αυτόματη λήψη απόφασης και/ή δημιουργία προφίλ προβαίνουμε με τα δεδομένα των χρηστών

Απαιτήσεις δημοσιοποίησης κανονιστικών ρυθμίσεων

Save settings
Cookies settings